Informe del Ple Municipal del 25 de juny de 2020

Abans de començar el Plenari, es va fer lectura de 3 declaracions institucionals:

• En commemoració del 28J, dia internacional de l'alliberament o l'orgull LGTBI
  • Amb motiu del dia mundial de les persones refugiades, 20 de juny de 2020
  • De suport a les lluites per a l'eliminació de la discriminació racial

1. Aprovació de l'acta del ple anterior

Aprovada per unanimitat.

2. (PRP2020/117). Aprovació inicial del projecte de Modificació puntual del Pla general d'ordenació municipal de Tordera per a la regulació de les edificacions rústiques en el sòl no urbanitzable

Aprovat per unanimitat.

3. (PRP2020/184). Aprovació inicial de la modificació de crèdit núm. 12/2020, de crèdit extraordinari i suplement de crèdit, finançat per baixes per anul·lació del Pressupost de l'Ajuntament de Tordera 2020

El nostre vot va ser d’abstenció ja que, tot i estar d’acord amb algunes de les modificaions reflectides, d’altres, com la referent a la campanya d’impuls del comerç local, ens generava dubtes, ja que malgrat estendre la mà al govern per a col·laborar en el que fos necessari, la campanya ha estat impulsada d’esquenes a l’oposició.

Aprovat amb 9 vots a favor (JxT, PSC i +T), 6 abstencions (CUP i ERC) i 2 vots en contra (ECP-T-ECG i C’s).

4. (PRP2020/116). Modificació de la designació del representant del Grup Municipal del PSC al Patronat de la Fundació Clavé

Aprovat per unanimitat.

5. (PRP2020/176). Adhesió al Sistema central d'adquisicions de béns i serveis de la Generalitat de Catalunya i aprovació del conveni regulador

Aprovat per unanimitat.

6. (PRP2020/182). Adhesió a la compra agregada de serveis de telecomunicacions del Consorci Localret

Aprovat per unanimitat.

7. (PRP2020/177). Moció que presenta el Grup Municipal d’ERC-GdT-Jovent-AM per a la promoció de l'ús de la bicicleta (municipal i supramunicipal)

El nostre vot va ser favorable. Estem totalment a favor de fomentar l’ús de la bicicleta en detriment d’altres mitjans de transport contaminants. Malgrat això, pensem que alguns dels acords són de difícil aplicació en el context actual, per causes econòmiques, i per l’orografia de l’entorn i que ens hauria agradat poder tenir una proposta més concreta i detallada, a fi de poder-la valorar amb més propietat.

Aprovat per unanimitat.

8. (PRP2020/179). Moció que presenta el Grup Municipal d’ECP-T-ECG per enfortir la renda garantida i complementar amb l'ingrés mínim vital

Hi vam votar favorablement. Aprovat per 16 vots a favor (CUP, JxT, PSC, ERC, ECP-T-ECG, C’s) i 1 abstenció (+T).

Algunes de les actuacions efectuades pel govern, com la referent a la campanya d’impuls del comerç local, ens generava dubtes, ja que malgrat que li hem estès de forma repetida la mà al govern per a col·laborar en el que fos necessari, la campanya ha estat impulsada d’esquenes a l’oposició