Informe del Ple Municipal del 28 de maig de 2020

1. (PLE2020/4) Aprovació de l’acta de la sessió Ordinària del Ple de 30 d’abril de 2020
Es va aprovar per unanimitat.

2. (PRP2020/154) Aprovació provisional de la modificació de les Ordenances Fiscals reguladores dels tributs municipals per a l'exercici 2020
Es va aprovar per unanimitat. En aquest punt es va aprovar no cobrar la taxa d’ocupació de via pública als bars i restaurants. Cal matissar, però, que considerem que cal posar en marxa de forma urgent altres accions per tal d'ajudar que l’activitat econòmica del municipi es recuperi.

3. (PRP2020/163) Aprovació d’una correcció d’errada material detectada a l’article 47.4 de la normativa del Pla de Millora Urbana del Sector de la Mina d’Or
Es va aprovar per 10 vots a favor (JxT, PSC, +T i C’s), 6 abstencions (CUP i ERC) i 1 vot en contra (ECP-T-ECG). La documentació va arribar per urgència poques hores abans del Ple, impedint-nos poder estudiar-la en profunditat. A més, aquest punt ja va ser debatut anteriorment a Plenari i ja vam pronunciar-nos al respecte dels dubtes que ens creava aquest Pla de Millora Urbana.

4. (PRP2020/156) Moció que presenta el Grup municipal d'ERC per exigir al govern espanyol el pagament immediat de les prestacions econòmiques a totes les persones treballadores afectades per un expedient de regulació temporal d'ocupació
Aquest punt es va aprovar per 14 vots a favor (CUP, JxT, ERC, ECP-T-ECG, C’s i +T) i 3 en contra (PSC).

Considerem que cal posar en marxa altres accions de manera urgent per tal d'ajudar a que l’activitat econòmica del municipi es recuperi